Ptáte se, co jak to funguje ? odpovědí je "ketóza"

Ketóza je stav kdy Vaše tělo začne přednostně spalovat tuky, díky tomu budete hubnout a dostanete se do tzv. ketózy. Kdy se tak stane?

Když se pustíte do proteinové diety.

Co je to ketóza?

Nutriční ketóza je stav, při kterém se vám zvýší hladina tzv. ketolátek v krvi. Dochází k ní tehdy, když tělo místo sacharidů (glukózy) začne využívat jako zdroj energie vlastní tukové zásoby.

 

Jak ketóza v těle vzniká?

Když svůj jídelníček změníte na nízkosacharidový, z vašich tukových zásob se začnou uvolňovat mastné kyseliny. Ty se dostanou do jater, kde proběhne jejich přeměna na ketolátky (tzv. ketogeneze). A právě ketolátky neboli ketony pak tvoří nový zdroj energie pro svaly a mozek. Dá se s nadsázkou říci, že játra mastné kyseliny tělu „předžvýkají“.

 

Do ketózy se dostanete s úpravou jídelníčku

Platí zde jednoduchá rovnice. Pokud ve svém jídelníčku snížíte obsah sacharidů na minimum, dostanete se do ketózy. Co znamená na minimum? Jezte maximálně 50 g sacharidů denně. Pak u vás nastane změna metabolismu, na základě které si vaše tělo jako primární zdroj energie zvolí místo sacharidů právě tuky.

„Zjednodušeně řečeno se vaše tělo začne živit z uložených tukových zásob a vy začnete hubnout.“

Snadnou cestou, jak si správně upravit jídelníček tak, aby se vaše tělo dostalo do ketózy hned v prvních 2-4 dnech, je proteinová dieta KetoDiet. Od samého začátku dietního plánu totiž jíte speciálně nutričně upravená jídla se:

  • sníženým obsahem sacharidů tak, abyste v ketóze i setrvávali,
  • zvýšeným obsahem bílkovin (= proteinů, které ochrání vaše svaly),
  • a vyváženým poměrem vitamínů a minerálů.

Společně s proteinovými jídly si každý den dopřejete velkou porci povolené zeleniny, která vám dodá dostatek vlákniny, a zapomínat byste neměli ani na zdravé tuky, jako jsou například kvalitní oleje, avokádo nebo nejrůznější ořechy.

 

VÝHODY KETODIET

  • rychlý a trvalý úbytek váhy *
  • 5 vyvážených jídel denně (vč. potřebných vitamínů a minerálů)
  • hubnete jen tuky - svaly jsou chráněny dodanými proteiny
  • snadná příprava / příjemná chuť 
  • nemusíte počítat kalorie
  • nebudete mít pocit hladu
  • plně nahrazuje běžná jídla
  • zvýšený pocit dobré nálady (tzv. „well being“) 
  • minimální riziko JO-JO EFEKTU
  • dlouhodobě stabilizovaná váha (pokud dodržíte jednotlivé kroky KetoDiet)
  • program KetoDiet schválen pro použití v rámci celé EU
 * očekávat můžete 5-10kg za měsíc v 1. kroku. V závislosti na počáteční nadváze a dodržování uváděných pravidel.

 

JE KETODIET PRO VÁS?

Pokud nemáte žádné z níže uvedených závažných onemocnění či omezení, a absolvoval(a) jste pravidelnou preventivní prohlídku u svého praktického lékaře v průběhu uplynulých 2 let, můžete se do proteinové diety KetoDiet směle pustit.

Seznam kontraindikací zde.